Upload resources

Upload your works to SEDICI to increase its visibility and improve its impact

 

Show simple item record

dc.date.accessioned 2020-11-24T10:35:55Z
dc.date.available 2020-11-24T10:35:55Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/109615
dc.description.abstract La enseñanza es una de las funciones fundacionales de lo universitario. En la UNLP, su planificación es pensada en articulación no sólo con las demás de la tríada fundante (Investigación y Extensión) sino también con las que han constituido ya unas trayectorias significativas en institucionalidad, organicidad y estructuraciones sólidas (Transferencia, la Gestión, la Administración, el Arte, la Cultura y las Relaciones Institucionales). A partir de este planteo inicial del Plan Estratégico 2018-2022, también empezamos a vincular los procesos del Trabajo y la Producción que, con mucha fuerza y demandas, nos desafían al reconocimiento en las prácticas, procesos, productos y saberes que la Enseñanza construye con hegemonía formal, pero con necesidades sinérgicas. es
dc.description.abstract Teaching is one of the founding functions of the university. At UNLP, its planning is designed in articulation not only with the others of the founding triad (Research and Extension) but also with those that have already constituted significant trajectories in institutionality, organizationality and solid structuring (Transfer, Management, Administration, Art, Culture and Institutional Relations). From this initial planting of the Strategic Plan 2018-2022, we also began to link the processes of Work and Production that, with great strength and demands, challenge us to recognition in the practices, processes, products and knowledge that the Teaching builds with formal hegemony, but with synergistic needs. en
dc.description.abstract O ensino é uma das funções fundadoras da universidade. Na UNLP, seu planejamento é desenhado em articulação não só com os demais da tríade fundadora (Pesquisa e Extensão), mas também com aqueles que já constituíram trajetórias significativas em institucionalidade, organizacionalidade e estruturação sólida (Transferência, Gestão, Administração, Arte, Cultura e Relações Institucionais). A partir desse plantio inicial do Plano Estratégico 2018- 2022, também passamos a articular os processos de Trabalho e Produção que, com grande força e demandas, nos desafiam ao reconhecimento nas práticas, processos, produtos e conhecimentos que o Ensino constrói com hegemonia formal, mas com necessidades sinérgicas. pt
dc.language es es
dc.subject Enseñanza es
dc.subject Planeamiento es
dc.subject Estrategia es
dc.subject Sinergia es
dc.subject Hegemonía es
dc.subject Estructura es
dc.subject Ensino es
dc.subject Planejamento es
dc.subject Estratégia es
dc.subject Sinergia es
dc.subject Hegemonia es
dc.subject Estrutura es
dc.subject Teaching es
dc.subject Planning es
dc.subject Strategy es
dc.subject Synergy es
dc.subject Hegemony es
dc.subject Structure es
dc.title Reporte 1. Lo estratégico en la enseñanza de la UNLP (Gestión 2018-2022) es
dc.title.alternative Report 1. The strategic in the teaching of UNLP (Management 2018-2022). Initial planting. en
dc.title.alternative Relatório 1. A estratégia no ensino da UNLP (Gestão 2018- 2022). Plantio inicial. pt
dc.type Articulo es
sedici.title.subtitle Planteo inicial es
sedici.creator.person Tauber, Fernando es
sedici.creator.person Giordano, Carlos José es
sedici.creator.person Viguera, Aníbal es
sedici.creator.person Tauber, Rocío es
sedici.creator.person Rimoldi, Emiliano es
sedici.creator.person Virgolini, María Belén es
sedici.creator.person Di Berardino, Aurelia es
sedici.creator.person Agratti, Laura es
sedici.creator.person D´Amico, Victoria es
sedici.subject.materias Educación es
sedici.description.fulltext true es
mods.originInfo.place Presidencia es
sedici.subtype Reporte es
sedici.rights.license Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)
sedici.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/


Download Files

This item appears in the following Collection(s)

Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0) Except where otherwise noted, this item's license is described as Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)