Upload resources

Upload your works to SEDICI to increase its visibility and improve its impact

 

Show simple item record

dc.date.accessioned 2022-12-13T14:13:15Z
dc.date.available 2022-12-13T14:13:15Z
dc.date.issued 2022-12
dc.identifier.uri http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/147167
dc.description.abstract The study aimed to identify the reality of the role of guidance and educational media in Jordanian educational institutions. The descriptive approach was used in addition to the use of a questionnaire consisting of three areas by 10 paragraphs for each field as a tool for the study, which was applied to a sample of 400 male and female students. Among the students of the basic stage, it was concluded that educational media is witnessing a kind of effectiveness as it works to urge students to self-inquiry, and it is possible to discover and highlight the abilities and potentials of students, as it is possible to clarify the future prospects of study specializations in the labor market. It was also concluded that the effectiveness of educational media does not differ according to gender and method of guidance. en
dc.description.abstract El estudio apuntó a identificar la realidad del papel de los medios educativos y de orientación en las instituciones educativas de Jordania. En el mismo se utilizó el enfoque descriptivo, además de un cuestionario consistente en 3 áreas y 10 párrafos para cada campo como herramienta para el estudio, que se aplicó a una muestra de 400 estudiantes masculinos y femeninos. Entre los estudiantes de la etapa básica, se concluyó que los medios educativos tienen cierta efectividad, ya que alientan a los estudiantes a un autocuestionamiento, y también les permiten descubrir y destacar sus habilidades y potencial, mostrando futuras proyecciones de formación especializada en el campo laboral. También se concluye que la efectividad del medio educativo no difiere según el género del estudiante ni el método de orientación utilizado. es
dc.language en es
dc.subject educational guidance es
dc.subject educational media es
dc.subject educational advisor es
dc.subject school education es
dc.subject educational institutions es
dc.subject orientación educativa es
dc.subject medios educativos es
dc.subject asesor educativo es
dc.subject educación escolar es
dc.subject instituciones educativas es
dc.title The reality of the role of guidance and educational media in Jordanian educational institutions en
dc.title.alternative La realidad del rol de la orientación y los medios educativos en las instituciones educativas jordanas es
dc.type Articulo es
sedici.identifier.other https://doi.org/10.24215/18518893e052 es
sedici.identifier.issn 1851-8893 es
sedici.creator.person Al-Momani, Mohammad Omar es
sedici.creator.person Rababa, Elham Mahmoud es
sedici.subject.materias Psicología es
sedici.description.fulltext true es
mods.originInfo.place Facultad de Psicología es
sedici.subtype Articulo es
sedici.rights.license Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)
sedici.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
sedici.description.peerReview peer-review es
sedici.relation.journalTitle Orientación y Sociedad es
sedici.relation.journalVolumeAndIssue vol. 22, no. 2 es


Download Files

This item appears in the following Collection(s)

Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0) Except where otherwise noted, this item's license is described as Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)