Upload resources

Upload your works to SEDICI to increase its visibility and improve its impact

 

Show simple item record

dc.date.accessioned 2023-03-21T17:43:51Z
dc.date.available 2023-03-21T17:43:51Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.uri http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/150475
dc.description.abstract Comunicación-Educación son procesos estrechamente entrelazados que no se circunscriben al ámbito escolar. Están presentes en las diferentes instituciones otorgando sentido a la convivencia y a las prácticas sociales. Cada comunidad o sociedad posee sus instituciones, agentes y redes de enseñanza que transmiten concepciones y verdades asumidas como tales. La educación propicia una normalidad que legítima interpretaciones de la realidad. La comunicación socializa y puede afianzar modelos, reforzar estereotipos, ideologías. Ambas establecen una relación (educación que comunica y comunicación que educa) que puede ser dialéctica, constituyendo instancias de producción-reproducción y creación-recreación de significados. Repasa la concepción moderna de lo educativo frente a las nuevas concepciones y desafíos que el binomio comunicación-educación enfrenta. es
dc.description.abstract Communication-Education are closely intertwined processes that are not limited to the school environment. They are present in the different institutions, giving meaning to coexistence and social practices. Each community or society has its institutions, agents and teaching networks that transmit conceptions and truths assumed as such. Education fosters a normality that legitimate interpretations of reality. Communication socializes and can strengthen models, reinforce stereotypes, ideologies. Both establish a relationship (education that communicates and communication that educates) that can be dialectical, constituting instances of production-reproduction and creation-recreation of meanings. It reviews the modern conception of education in the face of the new conceptions and challenges that the communication-education binomial faces. en
dc.language es es
dc.subject Comunicación es
dc.subject Educación es
dc.subject institucion es
dc.subject prácticas sociales es
dc.title La relación Comunicación-Educación: consideraciones desde una perspectiva institucional es
dc.title.alternative The Communication-Education relationship: considerations from an institutional perspective en
dc.title.alternative A relação Comunicação-Educação: considerações desde uma perspectiva institucional pt
dc.type Articulo es
sedici.identifier.other https://doi.org/10.24215/16696581e713 es
sedici.identifier.issn 1669-6581 es
sedici.creator.person Gordillo, Alejandra María es
sedici.subject.materias Comunicación es
sedici.description.fulltext true es
mods.originInfo.place Facultad de Periodismo y Comunicación Social es
sedici.subtype Articulo es
sedici.rights.license Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)
sedici.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
sedici.description.peerReview peer-review es
sedici.relation.journalTitle Questión es
sedici.relation.journalVolumeAndIssue no. 72 es


Download Files

This item appears in the following Collection(s)

Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0) Except where otherwise noted, this item's license is described as Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)