Upload resources

Upload your works to SEDICI to increase its visibility and improve its impact

 

Show simple item record

dc.date.accessioned 2023-09-22T16:05:30Z
dc.date.available 2023-09-22T16:05:30Z
dc.date.issued 2022-11
dc.identifier.uri http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/157989
dc.description.abstract En este trabajo, como parte del equipo docente del Taller de Producción de Textos Políticos, buscamos reflexionar respecto de la polarización, un significante en disputa en el esquema de la comunicación política. En este sentido, indagamos en la polarización como estrategia comunicacional con incidencia en el entorno digital y también fenómeno descriptivo de la actualidad social y política. Al respecto, consideramos a Twitter como la red social clave en este contexto. Es así que, referentes de la política como Patricia Bullrich, hacen uso de esta herramienta para polarizar, generar debates y confrontaciones entre la política, la ciudadanía y los medios de comunicación. es
dc.description.abstract In this paper, as part of the teaching team of the Political Texts Production Workshop, we seek to reflect on polarisation, a disputed signifier in the scheme of political communication. In this sense, we investigate polarisation as a communication strategy with an impact on the digital environment and also as a descriptive phenomenon of social and political current affairs. In this regard, we consider Twitter as the key social network in this context. Thus, political figures such as Patricia Bullrich make use of this tool to polarise, generate debates and confrontations between politics, citizens and the media. en
dc.language es es
dc.subject polarización es
dc.subject Comunicación política es
dc.subject estrategia comunicacional es
dc.subject Planificación es
dc.subject redes sociales es
dc.subject polarisation es
dc.subject political communication es
dc.subject communication strategy es
dc.subject planning es
dc.subject social networks es
dc.title La polarización como estrategia comunicacional y política en las redes sociales es
dc.title.alternative Polarisation as a Communication and Political Strategy in Social Networks en
dc.type Articulo es
sedici.identifier.uri https://perio.unlp.edu.ar/ojs/index.php/actas/article/view/7737 es
sedici.identifier.issn 2469-0910 es
sedici.creator.person Sánchez, María Lucía es
sedici.creator.person Pérez Pallavicini, Lucas Martín es
sedici.creator.person López, Yemina es
sedici.subject.materias Comunicación es
sedici.subject.materias Ciencias Sociales es
sedici.description.fulltext true es
mods.originInfo.place Facultad de Periodismo y Comunicación Social es
sedici.subtype Articulo es
sedici.rights.license Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)
sedici.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
sedici.relation.event II Encuentro de Comunicación Pública y Política (La Plata, 19 al 21 de octubre de 2022) es
sedici.description.peerReview peer-review es
sedici.relation.journalTitle Actas de Periodismo y Comunicación es
sedici.relation.journalVolumeAndIssue vol. 8, no. 1 es


Download Files

This item appears in the following Collection(s)

Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0) Except where otherwise noted, this item's license is described as Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)