In English
Itanos on Crete produced a striking dossier of inscribed Hellenistic elegiac epitaphs. The three longest echo the motifs and dialogic or antiphonal structure of sung lament or literary representations of it, and they recall the circumstances of lament performance. Readers thus created a simulacrum of lament. Each section of Exákon’s epitaph (I. Cret. III.iv.37) exhibits a lament motif, the last spoken by the deceased; the text is thus dialogic, but themes echoing across sections generate antiphony. Léon’s companion epitaphs on two surfaces (I. Cret. III.iv.39) reinforce the dialogue between an anonymous mourner in A and the deceased in B, and the echoing of A’s lament motifs in B creates antiphony. Those epitaphs allude to lament contexts, but the three brothers’ epitaph (I. Cret. III.iv.38) focuses on their hero cult. These epigrams’ separation from actual lament and verbal evocation of it can be compared to literary epigram’s evocation of absent material reality (Peter Bing’s Ergänzungsspiel )
In Spanish
Itanos, en Creta, produjo un impactante corpus de epitafios elegíacos helenísticos. Los tres más largos hacen eco de los motivos y de la estructura dialógica o antifonal del lamento cantado o sus representaciones literarias y recuerdan las circunstancias de su performance. De este modo, los lectores crearon un simulacro de lamento. Cada sección del epitafio de Exákon (I. Cret. III.iv.37) exhibe un motivo, el último pronunciado por el difunto; el texto es, por lo tanto, dialógico, pero los temas que resuenan en las secciones generan antifonía. Los epitafios complementarios de Léon en dos superficies (I. Cret. III.iv.39) refuerzan el diálogo entre un doliente anónimo en A y el difunto en B, y el eco de los motivos de lamento de A en B crea antifonía. Estos epitafios aluden a contextos de lamento, pero el epitafio de los tres hermanos (I. Cret. III.iv.38) se centra en su culto al héroe. La separación que estos epigramas hacen del lamento real y de su evocación verbal puede compararse con la evocación de la realidad material ausente en los epigramas literarios (Ergänzungsspiel , de Peter Bing).