Upload resources

Upload your works to SEDICI to increase its visibility and improve its impact

 

Show simple item record

dc.date.accessioned 2017-09-14T15:00:36Z
dc.date.available 2017-09-14T15:00:36Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.uri http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/62347
dc.description.abstract El presente artículo expone un estudio que examinó las creencias epistemológicas sobre la fuente y la autoridad en el conocimiento de estudiantes de educación superior, teniendo en cuenta algunos aspectos que pueden intervenir en el reconocimiento de autoridad epistémica a diversas fuentes. Se aplicó una tarea de justificación de afirmaciones a 700 estudiantes de primer año de la Universidad Nacional de Salta, y a partir de un abordaje cualitativo, se advirtió que las concepciones de los estudiantes se encontraban mediadas por cuestiones relacionadas con aspectos que trascienden lo meramente epistemológico, sugiriendo la incorporación de un enfoque contextual y situado en futuras investigaciones en esta línea. es
dc.description.abstract This article presents a research of college students´ epistemological beliefs, taking into account several aspects that could influence on recognition of epistemic authority to different sources of knowledge. A metodological task to justify claims was applied on 700 first-year college students at National University of Salta. From a cualitative approach, results suggested that several aspects influence on students´epistemological beliefs, sources of knowledge and recognition of epistemic authority, beyond strictly epistemological conditions. The need for future further studies about epistemology beliefs and authority from a contextual approach is underlined. en
dc.language es es
dc.subject creencias es
dc.subject epistemología es
dc.subject conocimiento es
dc.subject educación superior es
dc.title Creencias epistemológicas, fuente y autoridad epistémica de estudiantes universitarios es
dc.title.alternative College Students’ Epistemological Beliefs, Source of Knowledge and Epistemic Authority en
dc.type Articulo es
sedici.identifier.uri http://www.archivosdeciencias.fahce.unlp.edu.ar/article/view/Archivose023/8423 es
sedici.identifier.issn 2346-8866 es
sedici.creator.person Gutiérrez Cacciabue, Estefanía es
sedici.subject.materias Ciencias de la Educación es
sedici.description.fulltext true es
mods.originInfo.place Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educación es
sedici.subtype Articulo es
sedici.rights.license Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)
sedici.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
sedici.description.peerReview peer-review es
sedici.relation.journalTitle Archivos de Ciencias de la Educación es
sedici.relation.journalVolumeAndIssue vol. 11, no. 11 es
mods.recordInfo.recordContentSource Revistas de la FAHCE es


This item appears in the following Collection(s)

Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0) Except where otherwise noted, this item's license is described as Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)