Upload resources

Upload your works to SEDICI to increase its visibility and improve its impact

 

Show simple item record

dc.date.accessioned 2020-10-28T23:36:12Z
dc.date.available 2020-10-28T23:36:12Z
dc.date.issued 2020-10
dc.identifier.uri http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/107904
dc.description.abstract En este trabajo revisamos las vinculaciones entre la enseñanza de la lengua y la literatura y el cuerpo de saberes que aborda la cultura visual. A partir de un breve repaso histórico de estas relaciones en el marco del sistema educativo argentino y un análisis de las directivas curriculares vigentes, proponemos una serie de ejes organizadores del trabajo docente para articular los conocimientos disciplinares en el marco de propuestas didácticas: la denotación/connotación, la estereotipia, la intertextualidad, la paratextualidad y la enunciación y retórica. es
dc.description.abstract In this article we examine links between the teaching of Language and Literature and visual culture. After a brief historical review of such links in the case of Argentina's educational system and analyzing educational policies, we will propose a series of principles with the aim of organizing educational practices and articulating knowledge from different disciplines within didactic proposals: denotation/connotation, stereotypes, intertextuality, paratextuality, enunciation and rhetoric. en
dc.language es es
dc.subject Didáctica es
dc.subject Lengua es
dc.subject Literatura es
dc.subject Cultura visual es
dc.subject Curriculum es
dc.title Cultura visual, lengua y literatura: territorios en común es
dc.title.alternative Visual culture, language and literature: common gronds en
dc.type Articulo es
sedici.identifier.other https://doi.org/10.24215/18536212e002 es
sedici.identifier.issn 1853-6212 es
sedici.creator.person Gagliardi, Lucas es
sedici.subject.materias Educación es
sedici.description.fulltext true es
mods.originInfo.place Bachillerato de Bellas Artes "Prof. Francisco A. De Santo" es
sedici.subtype Articulo es
sedici.rights.license Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)
sedici.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
sedici.description.peerReview peer-review es
sedici.relation.journalTitle Plurentes es
sedici.relation.journalVolumeAndIssue año 10, no. 11 es


Download Files

This item appears in the following Collection(s)

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) Except where otherwise noted, this item's license is described as Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)