Upload resources

Upload your works to SEDICI to increase its visibility and improve its impact

 

Show simple item record

dc.date.accessioned 2020-11-27T18:45:24Z
dc.date.available 2020-11-27T18:45:24Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/110000
dc.description.abstract El objetivo de este artículo es presentar y explicar una experiencia lúdico-pedagógica para trabajar la Teoría de los Campos (Pierre Bourdieu) en un aula de secundaria. La planificación surge en el marco de la última materia de la carrera de Profesorado en Sociología de la Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educación de la Universidad Nacional de La Plata: Didáctica Especial y Prácticas en la Enseñanza en Sociología y Ciencias Sociales. El propósito es dar a conocer un juego de mesa que diseñé como recurso didáctico, puesto en práctica en una clase de la escuela Nº 12 de la localidad de Gonnet (La Plata, Buenos Aires) en el mes de agosto del 2018. El fin último de este propósito es compartir el juego para que pueda ser reapropiado y/o despierte nuevas ideas para trabajar la Teoría de los Campos, entre otras teorías abstractas frecuentes en las Ciencias Sociales. es
dc.description.abstract The article’s objective introduces and explains a playful-pedagogical experience to work the Theory of Campus (Pierre Bourdieu) in a high school’s classroom. This planning appears in the last subject from the career Teaching in Sociology from the Faculty of Humanity and Science of the Education from National University of La Plata: Special Didactic and Practice in the Teaching of Sociology and Social Science. The purpose is exhibit a board game that I designed like a didactic resource, which has been used in School n°12 of Gonnet (La Plata. Buenos Aires, Argentina), August, 2018. The finish line’s share the game so that it can be used for other teachers and, maybe, wake up news ideas for work the Theory of Campus among others abstract theories common in Social Science. en
dc.language es es
dc.subject Enseñanza es
dc.subject Juego es
dc.subject Sociología es
dc.subject Pierre Bourdieu es
dc.subject Escuela secundaria es
dc.subject Teaching es
dc.subject Game es
dc.subject Sociology es
dc.subject Secondary School es
dc.title Campus: un juego para enseñar la teoría de los campos de Pierre Bourdieu es
dc.type Articulo es
sedici.identifier.uri http://ppct.caicyt.gov.ar/index.php/ludicamente/article/view/15694 es
sedici.identifier.issn 2250-723x es
sedici.creator.person Díaz, Juliana es
sedici.subject.materias Educación es
sedici.description.fulltext true es
mods.originInfo.place Instituto de Investigaciones en Humanidades y Ciencias Sociales es
sedici.subtype Articulo es
sedici.rights.license Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 2.5 Argentina (CC BY-NC-ND 2.5)
sedici.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/ar/
sedici.description.peerReview peer-review es
sedici.relation.journalTitle Lúdicamente es
sedici.relation.journalVolumeAndIssue vol. 9, no. 17 es


Download Files

This item appears in the following Collection(s)

Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 2.5 Argentina (CC BY-NC-ND 2.5) Except where otherwise noted, this item's license is described as Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 2.5 Argentina (CC BY-NC-ND 2.5)