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dc.date.accessioned 2021-03-19T18:00:28Z
dc.date.available 2021-03-19T18:00:28Z
dc.date.issued 2021-08
dc.identifier.uri http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/115457
dc.description.abstract In addition to the deliberate efforts to distort or misinform, the unintentional errors detected by the public —and the suspicion that there may be others not identified— have reinforced a skeptical stance among the public about the alleged veracity of the news. In the era of the so-called post-truth, it is no exaggeration to say that the main concern of the social sciences after the public debate has been completely hampered by the spread of false news and the supposed beginning of the collapse of liberal democracies, has been a collective sensation of shock, indignation. and despair at the increased prevalence of false news. This paper focuses on the phenomenon of fake news, its effects in the context of political disputes and regulatory frameworks as an alleged solution. It is intended to demonstrate that digital literacy appears as the most adequate solution to mitigate this problem, without affecting freedom of expression in the public discursive sphere. en
dc.description.abstract Además de los esfuerzos deliberados por distorsionar o desinformar, los errores involuntarios detectados por el público —y la sospecha de que pueda haber otros no identificados— han reforzado una postura escéptica entre el público sobre la supuesta veracidad de la noticia. En la era de la llamada posverdad, no es exagerado decir que la principal preocupación de las ciencias sociales tras el debate público se ve totalmente obstaculizada por la difusión de noticias falsas y el supuesto inicio del colapso de las democracias liberales, ha sido una sensación colectiva de conmoción, indignación. y desesperación ante la creciente prevalencia de noticias falsas. Este artículo se centra en el fenómeno de las fake news, sus efectos en el contexto de las disputas políticas y los marcos regulatorios como supuesta solución. Se pretende demostrar que la alfabetización digital aparece como la solución más adecuada para mitigar este problema, sin afectar la libertad de expresión en el ámbito discursivo público. es
dc.format.extent 19-38 es
dc.language en es
dc.subject Fake news es
dc.subject Post-truth es
dc.subject Digital literacy es
dc.subject Liberal democracy es
dc.subject State regulation es
dc.subject Freedom of speech es
dc.subject Posverdad es
dc.subject Alfabetización digital es
dc.subject Democracia liberal es
dc.subject Regulación estatal es
dc.subject Libertad de expresión es
dc.title The poisoned public debate and the limits of state regulation: for a digital literacy against the fake news en
dc.title.alternative El debate público envenenado y los límites de la regulación estatal: por una alfabetización digital ante el problema de las fake news es
dc.type Articulo es
sedici.identifier.other https://doi.org/10.17163/uni.n34.2021.01 es
sedici.identifier.issn 1390-8634 es
sedici.creator.person Vianna, Lucas es
sedici.creator.person Carvalho Mendonça, Matheus Thiago es
sedici.subject.materias Ciencias Jurídicas es
sedici.description.fulltext true es
mods.originInfo.place Facultad de Ciencias Jurídicas y Sociales es
sedici.subtype Articulo es
sedici.rights.license Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)
sedici.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
sedici.description.peerReview peer-review es
sedici.relation.journalTitle Universitas es
sedici.relation.journalVolumeAndIssue no. 34 es


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