Upload resources

Upload your works to SEDICI to increase its visibility and improve its impact

 

Show simple item record

dc.date.accessioned 2021-10-13T16:45:09Z
dc.date.available 2021-10-13T16:45:09Z
dc.date.issued 2021-07
dc.identifier.uri http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/126578
dc.description.abstract Las condiciones de ingreso irrestricto que presentan las carreras de Música de la Facultad de Artes de la Universidad Nacional de La Plata (FDA-UNLP), han propiciado un aumento progresivo del número de estudiantes ingresantes en los últimos años, con las complejidades que conlleva la realización de prácticas de enseñanza-aprendizaje en condiciones de masividad. Es por ello que resulta de interés indagar en el estado actual de lxs aspirantes a ingresantes, con el fin de ampliar la base de información sobre la que se sustentan dichas prácticas. En esta dirección, realizamos un estudio de carácter exploratorio que consistió en una serie de entrevistas semi-estructuradas a aspirantes a las carreras al momento de inscripción a las mismas, cuyo guión temático abordó diversos aspectos que tienen que ver con la experiencia musical previa de lxs ingresantes, sus concepciones en torno al ser músicx y sus expectativas en vinculación con la carrera en que se inscribieron. En este trabajo presentamos resultados acerca de las dimensiones sobre las cuales lxs aspirantes a las carreras de Música modelan sus concepciones acerca de ser músicx y ser músicx profesional, dimensiones que abarcan aspectos diversos y a veces son valoradas de maneras contrastantes por lxs participantes. es
dc.description.abstract The unrestricted admission conditions presented by the Music majors of the Faculty of Arts of the National University of La Plata (FDA-UNLP), have led to a progressive increase in the number of incoming students in recent years, with the complexities involved in performing teaching-learning practices in massive conditions. That is why it is of interest to investigate the current status of enrolled students, in order to expand the knowledge on which these practices are based. In this direction, we carried out an exploratory study that consisted of a series of semi-structured interviews with students at the time of enrollment, whose thematic script addressed various aspects regarding the prior musical experience of the students, their conceptions about being a musician and their expectations in relation to the degree in which they enrolled. In this paper we present results about the dimensions on which enrolled students of Music majors model their conceptions about being a musician and being a professional musician, dimensions that encompass diverse aspects and are sometimes valued in contrasting ways by the participants. en
dc.language es es
dc.subject Ingreso universitario es
dc.subject Estudiantes ingresantes es
dc.subject Concepciones sobre ser músicx es
dc.subject University entrance es
dc.subject Incoming students es
dc.subject Conceptions about being a musician es
dc.title Concepciones sobre ser músicx y ser músicx profesional de lxs aspirantes a las carreras de Música de la FDA-UNLP es
dc.title.alternative Conceptions about being a musician and being a professional musician from enrolled students of Music majors of FDA-UNLP en
dc.type Articulo es
sedici.identifier.other https://doi.org/10.24215/24690090e059 es
sedici.identifier.issn 2469-0090 es
sedici.creator.person Pissinis, Juan Félix es
sedici.creator.person Peluffo, Santiago es
sedici.creator.person Martínez, Isabel Cecilia es
sedici.subject.materias Educación es
sedici.description.fulltext true es
mods.originInfo.place Especialización en Docencia Universitaria es
sedici.subtype Articulo es
sedici.rights.license Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)
sedici.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
sedici.description.peerReview peer-review es
sedici.relation.journalTitle Trayectorias Universitarias es
sedici.relation.journalVolumeAndIssue vol. 7, no. 12 es


Download Files

This item appears in the following Collection(s)

Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0) Except where otherwise noted, this item's license is described as Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)