Upload resources

Upload your works to SEDICI to increase its visibility and improve its impact

 

Show simple item record

dc.date.accessioned 2021-10-20T18:34:25Z
dc.date.available 2021-10-20T18:34:25Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.uri http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/127000
dc.description.abstract La relación entre práctica docente y escritura se constituye en un tipo de relación hasta ahora escasamente indagada y que viene demostrando cierta productividad por su impacto directo en los procesos de enseñanza y formación. El propósito de este artículo es dar a conocer los resultados de los investigaciones relacionadas con experiencias de formación docente en el área de letras que dan relevancia a la práctica de escritura como configuradora de los procesos de construcción y de reflexión de la práctica de la enseñanza. es
dc.description.abstract The relationship between teacher trainings and writing is a highly productive, albeit scarcely investigated one, until now. It has been showing an interesting amount of productivity because of its direct impact on both the teaching and training processes. The purpose of this paper is to show some threads in the inquiry related to our experiences in the training of teachers within the Language Arts area, that show the relevance of a writing practice as a weft for the processes of building and reflecting about teaching. en
dc.format.extent 19-29 es
dc.language es es
dc.subject Formación de docentes es
dc.subject Prácticas de enseñanza es
dc.subject Prácticas de escritura es
dc.subject Lengua y literatura es
dc.subject Teachers’ training es
dc.subject Teachers’ training practice es
dc.subject Writing practice es
dc.subject Language and literature es
dc.title Escritura en la formación docente: los géneros de la práctica es
dc.title.alternative Writing in the teachers formation: the genres of the practice en
dc.type Articulo es
sedici.identifier.other https://doi.org/10.14483/22486798.5715 es
sedici.identifier.issn 0122-6339 es
sedici.identifier.issn 2248-6798 es
sedici.creator.person Bombini, Gustavo H. es
sedici.creator.person Labeur, Paula es
sedici.subject.materias Educación es
sedici.subject.materias Letras es
sedici.description.fulltext true es
mods.originInfo.place Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educación es
sedici.subtype Articulo es
sedici.rights.license Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)
sedici.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
sedici.description.peerReview peer-review es
sedici.relation.journalTitle Enunciación es
sedici.relation.journalVolumeAndIssue vol. 18, no. 1 es


Download Files

This item appears in the following Collection(s)

Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0) Except where otherwise noted, this item's license is described as Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)