Upload resources

Upload your works to SEDICI to increase its visibility and improve its impact

 

Show simple item record

dc.date.accessioned 2022-10-04T18:32:36Z
dc.date.available 2022-10-04T18:32:36Z
dc.date.issued 2022-09-16
dc.identifier.uri http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/143304
dc.description.abstract El presente artículo sintetiza un proyecto de innovación enmarcado en el seminario obligatorio “Educación en entornos virtuales”, inscripto en el diseño curricular del Profesorado en Trabajo Social de la Facultad de Trabajo Social de la Universidad Nacional de la Plata.Surge en el marco de la cursada de la Especialización en Docencia Universitaria, y pretende aportar un material curricular, que condense un conjunto de herramientas teórico-metodológicas para que los/as futuros/as profesores/as creen sus propios materiales curriculares hipermediales potenciando y enriqueciendo procesos de enseñanza y de aprendizajes del campo de las Ciencias Sociales que abarca el Trabajo Social.La propuesta de diseño de un libro en soporte multimodal tiene como objetivo fortalecer el perfil de los/as egresados/as a partir de la adquisición de competencias digitales que permitan planificar, diseñar y elaborar sus propios materiales didácticos con inclusión de tecnologías digitales en sus propuestas de enseñanza.Es una invitación a sumergirse en el paradigma relacional de las tecnologías. Convoca a interpelar, diseñar, planificar y poner en acto nuevos ambientes de aprendizaje, reconociendo las ventajas de la tecnología como herramienta relacional y cognitiva en contraposición al paradigma instrumental en el cual se encuadran gran parte de las experiencias educativas. es
dc.description.abstract This article synthesizes an innovation Project framed in the mandatory seminar “Education in virtual environments”, registered in the curricular desing of Social Work Professorship of Social Work s Faculty, National University of La Plata.It arises within the framework of the course taken in the Specialization in University Teaching, and aims to provide curricular material that condenses a set of theoretical-methodological tools so that future teachers can create their own hipermedia curricular materials, enhancing an enriching teaching and learning processes in Social Sciencies’ field covered by Social Work.The proposal for a book desing in multimodal support aims to strengthen the profile of graduates from the acquisition of digital skills that alllow them to plan, design and develop their own teaching materials with digital technologies inclusión in their teaching proposals.It is an invitation to immerse yourself in the relational pradigm of technologies. It calls for questioning, designing, planning and putting into action new learning environments, recognizing the advantages technology as a relational and cognitive tool as opposed to the instrumental paradigm in wich a large part of educational experiences are framed. en
dc.language es es
dc.subject Innovación es
dc.subject Materiales curriculares hipermediales es
dc.subject Diseño de materiales curriculares es
dc.subject Enseñanza y aprendizaje es
dc.subject Innovation es
dc.subject Hypermedia curricular materials es
dc.subject Design of curricular materials es
dc.subject Teaching and learning es
dc.title Diseño de materiales multimodales y fortalecimiento de la enseñanza: el/la profesor/a como creador de materiales curriculares es
dc.title.alternative Multimodal materials design and strengthening teaching. Teacher as curricular materials ́ creato en
dc.type Articulo es
sedici.identifier.other https://doi.org/10.24215/24690090e084 es
sedici.identifier.issn 2469-0090 es
sedici.creator.person Aguinaga, Adriana María es
sedici.subject.materias Educación es
sedici.description.fulltext true es
mods.originInfo.place Especialización en Docencia Universitaria es
mods.originInfo.place Facultad de Trabajo Social es
sedici.subtype Articulo es
sedici.rights.license Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)
sedici.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
sedici.description.peerReview peer-review es
sedici.relation.journalTitle Trayectorias Universitarias es
sedici.relation.journalVolumeAndIssue vol. 8, no. 14 es


Download Files

This item appears in the following Collection(s)

Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0) Except where otherwise noted, this item's license is described as Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)