Upload resources

Upload your works to SEDICI to increase its visibility and improve its impact

 

Show simple item record

dc.date.accessioned 2023-03-21T18:54:38Z
dc.date.available 2023-03-21T18:54:38Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.uri http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/150501
dc.description.abstract En el presente artículo analizaremos los dos filmes dirigidos por Hugo Santiago Muchnik luego de su renombrada ópera prima, Invasión (1969), estamos hablando de Los Otros (1974) y El Juego del Poder (1979). Continuando con la línea teórica planteada en trabajos anteriores centrados en la primer película del discípulo argentino de Robert Bresson, sostendremos la tesis de luna construcción de un nuevo espacio cinematográfico sustentado por el extrañamiento del espectador ante la multiplicidad de transgresiones que operan en el cine de Santiago. Nos basaremos, además, en los análisis de Gilles Deleuze acerca de la ruptura de los nexos sensoriomotores que ponen en crisis a la imagen-acción en el cine moderno; y como esto resulta en una representación cinematográfica diferente, a la que llamaremos “autónoma”. es
dc.description.abstract In this article we will analyze the two films directed by Hugo Santiago Muchnik after his renowned first film, Invasión (1969), we are talking about The Others (1974) and See Here My Love (1979). Continuing with the theoretical line raised in previous works focused on the first film of the Argentine disciple of Robert Bresson, we will support the thesis of the construction of a new cinematographic space sustained by the estrangement of the spectator before the multiplicity of transgressions that operate in the cinema of Santiago. We will also base ourselves on the analyzes of Gilles Deleuze about the rupture of the sensorimotor links that put the image-action in crisis in modern cinema; and how this results in a different cinematographic representation, which we will call “autonomy”. en
dc.language es es
dc.subject autonomía es
dc.subject nexos sensoriomotores es
dc.subject cine moderno es
dc.title Los Otros y El juego del poder, el cine de Hugo Santiago posterior a Invasión es
dc.title.alternative The others and See here my love, Hugo Santiago's cinema after Invasión en
dc.type Articulo es
sedici.identifier.other https://doi.org/10.24215/16696581e724 es
sedici.identifier.issn 1669-6581 es
sedici.creator.person Moreira Facca, Enzo es
sedici.subject.materias Comunicación es
sedici.description.fulltext true es
mods.originInfo.place Facultad de Periodismo y Comunicación Social es
sedici.subtype Articulo es
sedici.rights.license Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)
sedici.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
sedici.description.peerReview peer-review es
sedici.relation.journalTitle Questión es
sedici.relation.journalVolumeAndIssue no. 72 es


Download Files

This item appears in the following Collection(s)

Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0) Except where otherwise noted, this item's license is described as Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)