Upload resources

Upload your works to SEDICI to increase its visibility and improve its impact

 

Show simple item record

dc.date.accessioned 2023-04-04T17:39:20Z
dc.date.available 2023-04-04T17:39:20Z
dc.date.issued 2022-12
dc.identifier.uri http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/151091
dc.description.abstract Este artículo, que es un informe de investigación, expone datos que se construyeron en el campo –cinco escuelas secundarias bonaerenses- durante el período de Pandemia por COVID-19 en el marco del proyecto “Configuraciones culturales, escuelas secundarias y aprendizajes significativos” acreditado en la SPU y del que participaron las autoras. En el proyecto de investigación citado, los conceptos comunicación, educación y configuraciones culturales, conforman el marco explicativo del problema a indagar y también resultaron centrales en el análisis de las relaciones sociales y pedagógicas que se relevaron. En el campo de la investigación, la comunicación se releva como un organizador de las instituciones educativas en Pandemia, considerando una doble perspectiva: como comunicación social y como comunicación pedagógico-didáctica. Estos dos modos de comunicar, articulan sentidos en cada configuración cultural específica, posibilitando u obstaculizando la generación de experiencias significativas de aprendizaje. es
dc.description.abstract This article, which is a research report, exposes data that was built in the field -five secondary schools in Buenos Aires- during the period of the COVID-19 Pandemic within the framework of the project "Cultural configurations, secondary schools and significant learning" accredited in the SPU and in which the authors participated. In the aforementioned research project, the concepts of communication, education and cultural configurations make up the explanatory framework of the problem to be investigated and were also central in the analysis of the social and pedagogical relationships that were revealed. In the field of research, communication is revealed as an organizer of educational institutions in Pandemic, considering a double perspective: as social communication and as pedagogical-didactic communication. These two ways of communicating articulate meanings in each specific cultural configuration, enabling or hindering the generation of significant learning experiences. en
dc.language es es
dc.subject comunicación educación es
dc.subject configuraciones culturales es
dc.subject experiencias de aprendizaje es
dc.subject pandemia es
dc.subject Comunication education cultural es
dc.subject configurations significant es
dc.subject learning experiences es
dc.subject Pandemic es
dc.title Comunicación y educación: desafíos, urgencias y sentidos compartidos en pandemia es
dc.title.alternative Communication and education: challenges, urgencies and shared meanings in a pandemic. A gaze at the cultural configurations in Buenos Aires schools en
dc.type Articulo es
sedici.identifier.other https://doi.org/10.24215/16696581e751 es
sedici.identifier.issn 1669-6581 es
sedici.title.subtitle Una mirada sobre las configuraciones culturales en escuelas bonaerenses es
sedici.creator.person Errobidart, Analía Elisabet es
sedici.creator.person Glok Galli, Mariángeles es
sedici.subject.materias Periodismo es
sedici.subject.materias Comunicación es
sedici.description.fulltext true es
mods.originInfo.place Instituto de Investigaciones en Comunicación es
sedici.subtype Articulo es
sedici.rights.license Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)
sedici.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
sedici.description.peerReview peer-review es
sedici.relation.journalTitle Questión es
sedici.relation.journalVolumeAndIssue no. 73 es


Download Files

This item appears in the following Collection(s)

Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0) Except where otherwise noted, this item's license is described as Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)