Upload resources

Upload your works to SEDICI to increase its visibility and improve its impact

 

Show simple item record

dc.date.accessioned 2023-04-04T18:12:30Z
dc.date.available 2023-04-04T18:12:30Z
dc.date.issued 2022-12
dc.identifier.uri http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/151101
dc.description.abstract En la actualidad, los agentes de producción de conocimientos científico-tecnológicos (públicos y privados) se encuentran ante el desafío de incluir en su planificación acciones que comprendan estrategias para comunicar ciencia y tecnología. La proyección, planificación y ejecución de este tipo de prácticas se presenta como una prioridad para organismos de ciencia y tecnología: ¿cómo comunicar ciencia y tecnología desde la Universidad? ¿Mediante qué medios y estrategias comunicativas? ¿Cómo planificar y/o incluirlas en las líneas de acción? ¿Con qué herramientas y recursos contamos desde las Universidades? En el presente artículo, en un primer momento, compartiremos aportes de la comunicación, CPCyT y la cultura científica para reflexionar sobre la dinámicas ciencia-tecnología-universidad-sociedad. Luego, nos interesa reflexionar sobre las líneas de acción, facilidades y dificultades en relación a la comunicación pública de la ciencia y la tecnología a partir de la planificación y evaluación institucional en ciencia y tecnología de una Universidad Pública argentina. es
dc.description.abstract At present, the agents of production of scientific-technological knowledge (public and private) are faced with the challenge of including in their planning actions that include different strategies to communicate science and technology. The projection, planning and execution of this type of practice is presented as a priority and concern of science and technology organizations: how to communicate science and technology from the University? By what means and communication strategies? How to plan and / or include them in the lines of action? What tools and resources do we have from the Universities? In this article, at first, we will share contributions from communication, CPCyT and scientific culture to reflect on the dynamics of science-technology-university-society. Then, we are interested in reflecting on the lines of action, facilities and difficulties in relation to the public communication of science and technology from the planning and institutional evaluation in science and technology of an Argentine Public University. en
dc.language es es
dc.subject Comunicación es
dc.subject comunicación pública de la ciencia es
dc.subject cultura científica es
dc.subject Universidad es
dc.subject communication es
dc.subject public communication of science and technology es
dc.subject scientific culture es
dc.subject University es
dc.title Comunicar ciencia desde una Universidad Pública argentina es
dc.title.alternative Communicate science from an Argentine Public University en
dc.type Articulo es
sedici.identifier.other https://doi.org/10.24215/16696581e754 es
sedici.identifier.issn 1669-6581 es
sedici.creator.person Rodríguez, María Itatí es
sedici.subject.materias Periodismo es
sedici.subject.materias Comunicación es
sedici.description.fulltext true es
mods.originInfo.place Instituto de Investigaciones en Comunicación es
sedici.subtype Articulo es
sedici.rights.license Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)
sedici.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
sedici.description.peerReview peer-review es
sedici.relation.journalTitle Questión es
sedici.relation.journalVolumeAndIssue no. 73 es


Download Files

This item appears in the following Collection(s)

Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0) Except where otherwise noted, this item's license is described as Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)