Upload resources

Upload your works to SEDICI to increase its visibility and improve its impact

 

Show simple item record

dc.date.accessioned 2023-10-25T13:40:16Z
dc.date.available 2023-10-25T13:40:16Z
dc.date.issued 2023-09
dc.identifier.uri http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/159330
dc.description.abstract Este trabajo que presentamos tiene como objetivo analizar una serie de materiales metalingüísticos e instrumentos lingüísticos relativos al lenguaje inclusivo que fueron producidos en dos instituciones educativas de Bahía Blanca. Desde una perspectiva glotopolítica, que incorpora el análisis discursivo y retórico-argumentativo, destacamos la dimensión refutativa de un proyecto de “aceptación” del uso de lenguaje inclusivo y la intervención político-pedagógica impulsada por una guía para el uso de un lenguaje no sexista. En suma, los materiales no solo se inscriben en la polémica ligada al fenómeno, sino que también buscar favorecer nuevas prácticas pedagógicas en el ámbito educativo. es
dc.description.abstract The objective of this work that we present is to analyze a series of metalinguistic materials and linguistic tools related to inclusive Spanish language that were produced in two educational institutions in Bahía Blanca. From a glottopolitical perspective that incorporates discursive and rhetorical-argumentative analysis, we highlight the refutative dimension of a project of "acceptance" of the use of inclusive Spanish language and the political-pedagogical intervention promoted by a guide for the use of non-sexist language. In short, the materials are not only part of the controversy linked to the phenomenon, but also seek to promote new pedagogical practices in the educational field. en
dc.language es es
dc.subject lenguaje inclusivo es
dc.subject glotopolítica es
dc.subject materiales metalingüísticos es
dc.subject instrumentos lingüísticos es
dc.subject instituciones educativas es
dc.subject gender-neutral Spanish es
dc.subject glottopolitics es
dc.subject metalinguistic materials es
dc.subject linguistic tools es
dc.subject educational institutions es
dc.title La regulación política del lenguaje inclusivo es
dc.title.alternative The political regulation of gender-neutral Spanish. Analysis of metalinguistic discourses and linguistic instruments in educational institutions en
dc.type Articulo es
sedici.identifier.other https://doi.org/10.24215/25457284e208 es
sedici.identifier.issn 2545-7284 es
sedici.title.subtitle Análisis de discursos metalingüísticos e instrumentos lingüísticos en instituciones educativas es
sedici.creator.person Campetella, Luciano es
sedici.description.note Dossier: Discursividades disidentes. Reflexiones sobre el lenguaje no sexista, el lenguaje inclusivo y los discursos con perspectiva de género es
sedici.subject.materias Ciencias Sociales es
sedici.description.fulltext true es
mods.originInfo.place Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educación es
sedici.subtype Articulo es
sedici.rights.license Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)
sedici.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
sedici.description.peerReview peer-review es
sedici.relation.journalTitle Descentrada es
sedici.relation.journalVolumeAndIssue vol. 7, no. 2 es


Download Files

This item appears in the following Collection(s)

Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0) Except where otherwise noted, this item's license is described as Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)