Upload resources

Upload your works to SEDICI to increase its visibility and improve its impact

 

Show simple item record

dc.date.accessioned 2023-11-06T16:01:00Z
dc.date.available 2023-11-06T16:01:00Z
dc.date.issued 2023-10
dc.identifier.uri http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/159820
dc.description.abstract Technological advances in recent years have promoted the development of virtual reality systems that have a wide variety of hardware and software characteristics, providing varying degrees of immersion. Immersion is an objective property of the virtual reality system that depends on both its hardware and software characteristics. Virtual reality systems are currently attempting to improve immersion as much as possible. However, there is no metric to measure the level of immersion of a virtual reality system based on its characteristics. To date, the influence of these hardware and software variables on immersion has only been considered individually or in small groups. The way these system variables simultaneously affect immersion has not been analyzed either. In this paper, we propose immersion metrics for virtual reality systems based on their hardware and software variables, as well as the development process that led to their formulation. From the conducted experiment and the obtained data, we followed a methodology to generate immersion models based on the variables of the system. The immersion metrics presented in this work offer a useful tool in the area of virtual reality and immersive technologies, not only to measure the immersion of any virtual reality system but also to analyze the relationship and importance of the variables of these systems. en
dc.description.abstract Los avances tecnológicos de los últimos años han impulsado el desarrollo de sistemas de realidad virtual que cuentan con una gran variedad de características de hardware y software, proporcionando diversos grados de inmersión. La inmersión es una propiedad objetiva del sistema de realidad virtual que depende tanto de las características de su hardware como de su software. Actualmente, los sistemas de realidad virtual están intentando mejorar la inmersión, tanto como sea posible. Sin embargo, no existe una métrica para medir el nivel de inmersión de un sistema de realidad virtual en función de sus características. Hasta la fecha, la influencia de las variables de hardware y software en la inmersión solo se ha considerado de forma individual o en pequeños grupos. Tampoco se ha analizado la forma en que estas variables del sistema afectan simultáneamente a la inmersión. En este artículo proponemos métricas de inmersión para sistemas de realidad virtual en función de sus variables de hardware y software, así como del proceso de desarrollo que condujo a su formulación. A partir del experimento realizado y los datos obtenidos, seguimos una metodología para generar modelos de inmersión basados en las variables del sistema. Las métricas de inmersión presentadas en este trabajo ofrecen una herramienta útil en el área de la realidad virtual y las tecnologías inmersivas, no solo para medir la inmersión de cualquier sistema de realidad virtual sino también para analizar la relación e importancia de las variables de estos sistemas. es
dc.format.extent 92-106 es
dc.language en es
dc.subject Virtual Reality es
dc.subject Immersion es
dc.subject Immersion Metrics es
dc.subject Realidad virtual es
dc.subject Inmersión es
dc.subject Métricas de inmersión es
dc.title A methodology for generating virtual reality immersion metrics based on system variables en
dc.title.alternative Metodología para la generación de métricas de inmersión para realidad virtual basados en las variables del sistema es
dc.type Articulo es
sedici.identifier.other https://doi.org/10.24215/16666038.23.e08 es
sedici.identifier.issn 1666-6038 es
sedici.creator.person Selzer, Matías Nicolás es
sedici.creator.person Castro, Silvia Mabel es
sedici.subject.materias Ciencias Informáticas es
sedici.description.fulltext true es
mods.originInfo.place Facultad de Informática es
sedici.subtype Articulo es
sedici.rights.license Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0)
sedici.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
sedici.description.peerReview peer-review es
sedici.relation.journalTitle Journal of Computer Science & Technology es
sedici.relation.journalVolumeAndIssue vol. 23, no. 2 es


Download Files

This item appears in the following Collection(s)

Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0) Except where otherwise noted, this item's license is described as Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0)