Upload resources

Upload your works to SEDICI to increase its visibility and improve its impact

 

Show simple item record

dc.date.accessioned 2023-11-28T16:36:28Z
dc.date.available 2023-11-28T16:36:28Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.uri http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/160804
dc.description.abstract En este artículo reflexionaremos en torno a la necesidad de incluir en los diseños curriculares de formación docente y escolar la enseñanza de la oralidad. Partiremos de un breve análisis teórico de las posibles razones por las que este contenido ha sido marginado de la enseñanza; para cerrar con la mención de los motivos por los que su inclusión es necesaria en la actualidad. es
dc.description.abstract In this article we will reflect on the need to include the teaching of orality in the curricular designs of teacher and school training. We will start with a brief theoretical analysis of the possible reasons why this content has been relegated to close mentioning the reasons why its inclusion is currently necessary. en
dc.language es es
dc.subject oralidad es
dc.subject Enseñanza es
dc.subject Aprendizaje es
dc.subject Escuela es
dc.subject formación docente es
dc.subject orality es
dc.subject teaching es
dc.subject learning es
dc.subject school es
dc.subject teacher training es
dc.title ¿Es necesario enseñar a conversar?: dilemas en torno a la enseñanza de la oralidad en la escuela es
dc.title.alternative Is it necessary to teach conversation? Dilemmas over the teaching of orality at school en
dc.type Articulo es
sedici.identifier.other https://doi.org/10.24215/18536212e058 es
sedici.identifier.issn 1853-6212 es
sedici.creator.person Contreras, María de los Angeles es
sedici.subject.materias Educación es
sedici.description.fulltext true es
mods.originInfo.place Bachillerato de Bellas Artes "Prof. Francisco A. De Santo" es
sedici.subtype Articulo es
sedici.rights.license Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)
sedici.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
sedici.description.peerReview peer-review es
sedici.relation.journalTitle Plurentes es
sedici.relation.journalVolumeAndIssue no. 14 es


Download Files

This item appears in the following Collection(s)

Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0) Except where otherwise noted, this item's license is described as Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)