Subir material

Suba sus trabajos a SEDICI, para mejorar notoriamente su visibilidad e impacto

 

Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.date.accessioned 2012-07-17T12:44:27Z
dc.date.available 2012-07-17T12:44:27Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.uri http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/18715
dc.description.abstract Categories for evaluation of educative software by different authors are analyzed. For STI theoretical basis are: learn by doing, construction of knowledge, mental conflict, zone of proximal development, learning by discovery, conceptual change, and learning for the understanding and the standards for interfaces. A proposal of evaluation based on the usability criteria is presented and is add new criteria to the existing categories and new categories of analysis are generated. The application dominion causes that some special characteristics are due to have in account as the design of the exercises and problems and in the system of self-evaluation and evaluation en
dc.format.extent 602-609 es
dc.language es es
dc.subject Evaluación es
dc.subject Sistema Tutor Inteligente (STI) es
dc.subject Indicadores es
dc.title Sistemas Tutores Inteligentes: propuesta de categorías de análisis para evaluación es
dc.type Objeto de conferencia es
sedici.creator.person Cataldi, Zulma es
sedici.creator.person Lage, Fernando Javier es
sedici.description.note Presentado en el IX Workshop Tecnología Informática aplicada en Educación (WTIAE) es
sedici.subject.materias Ciencias Informáticas es
sedici.description.fulltext true es
mods.originInfo.place Red de Universidades con Carreras en Informática (RedUNCI) es
sedici.subtype Objeto de conferencia es
sedici.rights.license Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Argentina (CC BY-NC-SA 2.5)
sedici.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
sedici.date.exposure 2011-10
sedici.relation.event XVII Congreso Argentino de Ciencias de la Computación es
sedici.description.peerReview peer-review es


Descargar archivos

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Argentina (CC BY-NC-SA 2.5) Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente licencia Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Argentina (CC BY-NC-SA 2.5)