Subir material

Suba sus trabajos a SEDICI, para mejorar notoriamente su visibilidad e impacto

 

Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.date.accessioned 2012-10-04T15:46:49Z
dc.date.available 2012-10-04T15:46:49Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.uri http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/21998
dc.description.abstract In this paper, we present an approach to student's evaluation in a well-defined domain based on a semantic network. A similarity matrix based on the semantic memory structure of humans is used to build a semantic distance model in order to describe an assessment technique to evaluate the student's state of knowledge. Our aim is to facilitate a deeper conceptual understanding of domain principles. We are developing a new student model including an assessment module with DistSem model. es
dc.language en es
dc.subject Evaluación Educacional es
dc.subject knowledge assessment en
dc.subject evaluación de conocimientos es
dc.subject semantic distance model en
dc.subject intelligent tutoring system en
dc.title An approach to knowledge assessment in an Intelligent Tutoring System en
dc.type Objeto de conferencia es
sedici.creator.person Huapaya, Constanza Raquel es
sedici.creator.person Lizarralde, Francisco Ángel José es
sedici.creator.person Arona, Graciela es
sedici.creator.person Vivas, Jorge es
sedici.description.note Workshop de Tecnología Informática Aplicada en Educación (WTIAE) es
sedici.subject.materias Ciencias Informáticas es
sedici.description.fulltext true es
mods.originInfo.place Red de Universidades con Carreras en Informática (RedUNCI) es
sedici.subtype Objeto de conferencia es
sedici.rights.license Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Argentina (CC BY-NC-SA 2.5)
sedici.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
sedici.date.exposure 2008-10
sedici.relation.event XIV Congreso Argentino de Ciencias de la Computación es
sedici.description.peerReview peer-review es


Descargar archivos

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Argentina (CC BY-NC-SA 2.5) Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente licencia Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Argentina (CC BY-NC-SA 2.5)