Upload resources

Upload your works to SEDICI to increase its visibility and improve its impact

 

Show simple item record

dc.date.accessioned 2018-09-13T13:21:30Z
dc.date.available 2018-09-13T13:21:30Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.uri http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/69134
dc.description.abstract Los discursos de las disciplinas psicológicas se encuentran atravesados por el campo de la infancia escindido y desigualado. Sin embargo, suelen presentar concepciones normativas, homogeneizantes y universalizantes de la niñez. En este trabajo se pretende habilitar nuevas formas de ver las infancias, que funcionen como un resorte para repensar y deconstruir la representación de rol del psicólogo como un promotor de los Derechos Humanos en el campo de la niñez. es
dc.description.abstract The discourses of psychological disciplines are traversed by the splintered and unequal childhood field. However, they tend to present normative, homogenizing and universalizing conceptions of childhood. This work aims to enable new ways of viewing childhoods, which function as a spring to rethink and deconstruct the role of the psychologist as a promoter of Human Rights in the field of childhood. en
dc.format.extent 233-240 es
dc.language es es
dc.subject infancias es
dc.subject Derechos Humanos es
dc.subject Psicólogos es
dc.subject significaciones sociales es
dc.title Una apertura hacia nuevos pensables en la formación del psicólogo dentro del campo de la infancia es
dc.title.alternative An opening towards new thinking in the formation of the psychologist in the field of childhood en
dc.type Articulo es
sedici.identifier.issn 2525-1163 es
sedici.creator.person Gastaminza, Florencia es
sedici.creator.person Kreis, María Manuela es
sedici.subject.materias Psicología es
sedici.description.fulltext true es
mods.originInfo.place Facultad de Psicología es
sedici.subtype Articulo es
sedici.rights.license Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)
sedici.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
sedici.description.peerReview peer-review es
sedici.relation.journalTitle Anuario Temas en Psicología es
sedici.relation.journalVolumeAndIssue vol. 3, año 2016 es


Download Files

This item appears in the following Collection(s)

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) Except where otherwise noted, this item's license is described as Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)