Upload resources

Upload your works to SEDICI to increase its visibility and improve its impact

 

Show simple item record

dc.date.accessioned 2019-02-27T13:14:03Z
dc.date.available 2019-02-27T13:14:03Z
dc.date.issued 2016-12
dc.identifier.uri http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/72684
dc.description.abstract Las preocupaciones por las trayectorias educativas de hombres y mujeres de la educación de jóvenes y adultos pueden otorgar lineamientos acerca de la especificidad de estos ámbitos, como también de los sentidos que le asigna lo educativo en el interior de una dinámica institucional. Recorrer este plano de análisis brindará aproximaciones en torno de los sentidos asignados a la escolarización por parte de aquellos sectores sociales que fueron desplazados —por diversos motivos— de un contacto estable con determinadas instituciones educativas. Por ello, aquí se examinarán las características más recurrentes de las trayectorias educativas relevadas, en una articulación con aquellos rasgos biográficos que hilvanó la relación establecida con las instituciones. Este es un modo de interrogarse que favorecerá inquietudes sobre los motivos de un determinado modo de transitar un camino posible de la escolarización. También se analizarán las cuestiones que alumnos y alumnas identifican como los atributos específicos que diferencian al ámbito educativo al que concurren de aquel que asistían en otro momento de sus vidas. es
dc.description.abstract Being concerned about the educational paths of youngs, adults, men or women may provide us with guidelines about the specificity of these areas. In addition, we can find which senses are made about these processes that are assigned to the interior of the institutional dynamics. This level of analysis will provide us an approach to the senses assigned to the schooling process by those social sectors that were displaced — for different reasons— from being in regular contact with certain educational institutions. Therefore, the most frequent characteristics of educational trajectories will be analyzed in here, in connection with the biographical traits that were surveyed and the established relationship with the institutions. In this is way, we can find different concerns that people have about passing through a possible schooling process. Similarly, distinguishing features that differentiate their current learning environment from the ones they experienced some time ago will be also analyzed. en
dc.format.extent 34-51 es
dc.language es es
dc.subject trayectorias es
dc.subject escolarización es
dc.subject jóvenes es
dc.subject adultos es
dc.title Las trayectorias furtivas: tránsitos posibles de la escolarización es
dc.title.alternative Furtive paths. Transits possible schooling en
dc.type Articulo es
sedici.identifier.uri https://rieda.crefal.org/ojs/index.php/rieda/article/view/78 es
sedici.identifier.issn 0188-8838 es
sedici.creator.person Martínez, Darío Gabriel es
sedici.subject.materias Comunicación es
sedici.description.fulltext true es
mods.originInfo.place Facultad de Periodismo y Comunicación Social es
sedici.subtype Articulo es
sedici.rights.license Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)
sedici.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
sedici.description.peerReview peer-review es
sedici.relation.journalTitle Revista Interamericana de Educación de Adultos es
sedici.relation.journalVolumeAndIssue vol. 38, no. 2 es


Download Files

This item appears in the following Collection(s)

Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0) Except where otherwise noted, this item's license is described as Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)