Upload resources

Upload your works to SEDICI to increase its visibility and improve its impact

 

Show simple item record

dc.date.accessioned 2020-02-19T18:02:58Z
dc.date.available 2020-02-19T18:02:58Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.uri http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/89406
dc.description.abstract Este trabajo indaga los modos de abordaje de la cuestión tecnológica en la formación profesional universitaria en bibliotecología desde una mirada histórica que abarca 30 años. El estudio toma por caso la Carrera de Bibliotecología de la Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educación de la Universidad Nacional de La Plata (Argentina) y considera centrales las transformaciones curriculares en el área de tecnología. Para el abordaje metodológico se contempló, por una parte, el análisis documental de los planes de estudios, los programas de algunas asignaturas y otros materiales significativos. Por otra parte, se entrevistaron docentes que intervinieron en las modificaciones del currículo en los últimos 30 años. Del análisis de ambos materiales surgen tendencias coincidentes respecto del lugar de lo tecnológico en la formación profesional así como sugerencias acerca de posibles modificaciones en la enseñanza es
dc.description.abstract This paper inquires how the technological question is approached in the university professional training in librarianship, in an historical overview which covers 30 years. It is a case study of the librarianship degree in the Humanities and Education Sciences Faculty of the National University of La Plata and the curricular transformations in the technological area are of key importance. The methodological approach is focused in the documental analysis of the curricula, the programs of some subjects and other significant materials. Also, some teachers responsible of the changes in the curriculum during the last 30 years were interviewed. From the analysis of both materials is possible to deduce coincident tendencies about the technology place in the professional training, as well as suggestions about possible modifications in the teaching of librarianship en
dc.format.extent 69-86 es
dc.language es es
dc.subject Tecnología es
dc.subject Enseñanza de la bibliotecología es
dc.subject Plan de estudios es
dc.subject Technology es
dc.subject Librarianship teaching es
dc.subject Librarianship curriculum es
dc.title La cuestión tecnológica en los planes de estudio de la carrera de Bibliotecología de la Universidad Nacional de La Plata: aproximaciones críticas desde los documentos y la mirada de los actores es
dc.title.alternative The technology question through the curriculum of the Library Career at the National University of La Plata. Critical approaches from the documents and the perspectives of the actors en
dc.type Articulo es
sedici.identifier.uri http://www.memoria.fahce.unlp.edu.ar/library?a=d&c=arti&d=Jpr6069 es
sedici.identifier.uri http://ppct.caicyt.gov.ar/index.php/ics/article/view/255/465 es
sedici.identifier.issn 1851-1740 es
sedici.creator.person Laudano, Claudia Nora es
sedici.creator.person Planas, Javier es
sedici.creator.person Corda, María Cecilia es
sedici.creator.person Pelitti, Pamela es
sedici.subject.materias Bibliotecología es
sedici.description.fulltext true es
mods.originInfo.place Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educación (FAHCE) es
sedici.subtype Articulo es
sedici.rights.license Creative Commons Attribution-NonCommercial 2.5 Argentina (CC BY-NC 2.5)
sedici.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc/2.5/ar/
sedici.description.peerReview peer-review es
sedici.relation.journalTitle Información, cultura y sociedad es
sedici.relation.journalVolumeAndIssue no. 24 es
mods.recordInfo.recordContentSource Memoria académica es


Download Files

This item appears in the following Collection(s)

Creative Commons Attribution-NonCommercial 2.5 Argentina (CC BY-NC 2.5) Except where otherwise noted, this item's license is described as Creative Commons Attribution-NonCommercial 2.5 Argentina (CC BY-NC 2.5)