Upload resources

Upload your works to SEDICI to increase its visibility and improve its impact

 

Show simple item record

dc.date.accessioned 2020-05-28T19:18:36Z
dc.date.available 2020-05-28T19:18:36Z
dc.date.issued 2019-04
dc.identifier.uri http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/96983
dc.description.abstract El fútbol es la actividad físico-deportiva más practicada en España en edad escolar y posee implicaciones formativas de relevancia para quien lo practica. Existe un interés educativo por intervenir en el deporte a fin de revalorizar las oportunidades formativas únicas que este ofrece. Por ello, se han emprendido acciones que inciden en pautar el comportamiento de formadores y familiares. Este artículo pretende realizar un recorrido exhaustivo por los referentes formativos que contribuyen en los aprendizajes que los niños construyen, desde la premisa de que la no formalidad del escenario facilita la permeabilidad de referentes dando lugar a un espacio dinámico y complejo. Esta percepción pretende favorecer una certidumbre formativa que vincule la convergencia de las buenas prácticas que atiendan la complejidad referencial del escenario formativo-deportivo que es el fútbol escolar. es
dc.description.abstract Football is the sport most practiced in Spain in school age and it has formative implications of relevance for those who practice it. There is an educational interest in intervening in sport in order to revalue the unique training opportunities it offers. Therefore, actions that involve the behavior of trainers and family members have been undertaken. This article intends to make an exhaustive route of the formative referents that contribute to the learning that the children construct. The non-formality of the scenario facilitates the permeability of referents, which gives rise to a dynamic and complex framework. This perception aims to create formative certainty linking the converging points of good practices, which take into account the referential complexity of the formative-sport framework: the school football. en
dc.language es es
dc.subject Formación deportiva es
dc.subject Fútbol es
dc.subject Deporte escolar es
dc.subject Familia es
dc.subject Entrenador es
dc.title Referentes formativo-deportivos en el fútbol base español: un escenario socioeducativo complejo es
dc.title.alternative The formatives and sports references in spanish school football: a socioeducative complex framework es
dc.type Articulo es
sedici.identifier.other https://doi.org/10.24215/23142561e078 es
sedici.identifier.issn 2314-2561 es
sedici.creator.person Merino Orozco, Abel es
sedici.creator.person Jarie, Laurane es
sedici.creator.person Usán Supervía, Pablo es
sedici.subject.materias Educación Física es
sedici.description.fulltext true es
mods.originInfo.place Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educación es
sedici.subtype Articulo es
sedici.rights.license Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)
sedici.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
sedici.description.peerReview peer-review es
sedici.relation.journalTitle Educación Física y Ciencia es
sedici.relation.journalVolumeAndIssue vol. 21, no. 2 es
mods.recordInfo.recordContentSource Revistas de la FAHCE es


Download Files

This item appears in the following Collection(s)

Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0) Except where otherwise noted, this item's license is described as Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)