In Spanish
El presente artículo tiene como objetivo analizar las medidas adoptadas ante la COVID-19 por las empresas argentinas socialmente responsables. La población objeto de investigación fueron las 53 primeras empresas del ranking MERCO-RSE Argentina (2018). Para ello, se realizó un análisis de contenido de la información publicada por las empresas. Entre los principales hallazgos, se destaca que: a) 45.29% realizan donaciones y acciones tendientes a la concientización, b) 60.38% dirigen sus acciones a la comunidad en general y c) que a mayor puntuación en el MERCO-RSE empresas, mayor la implementación de acciones frente a la COVID-19.
In English
The objective of this article is the analysis of actions taken against COVID-19 by Socially Responsible Enterprises. The target population that was investigated consisted of 53 Socially Responsible Enterprises in MERCO-RSE Argentina ranking (Spanish Corporate Reputation Monitor-Socially Responsible Enterprises) (2018). To do so, the content of the information published by the enterprises was analyzed. Among the main findings, we detected that: a) 45.29% performed donations and actions tending towards awareness, b) 60.38% focused on community actions in general and c) the higher an enterprise ranked in MERCORSE, the greater were the contingency actions taken against COVID-19.