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dc.coverage.spatial | MEX | es |
dc.date.accessioned | 2022-05-27T16:56:37Z | |
dc.date.available | 2022-05-27T16:56:37Z | |
dc.identifier.uri | http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/136943 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.35537/10915/136943 | |
dc.description.abstract | The present study proposes the design and application of a teaching-learning case-based strategy about myostatin for learning the concept of mutation, which can be transferred and used in the daily lives of students. Our strategy shows: 1) its impact on students with their reactions (such as interest, dilemmas, and controversies), favoring individual work; 2) genetic concept study improvement; 3) the promotion of high-level responses to complex issues by applying an open-ended questionnaire; 4) the explanation of molecular processes (DNA replication, transcription, and translation) by collaborative work; 5) the development of critical thinking and articulated thoughts by the analysis and discussion of a case. In summary, this strategy proved to be a viable didactic tool to encourage significant learning of concepts, procedures, and attitudes toward learning. | en |
dc.format | El conjunto de datos consta de tres archivos que son material suplementario del artículo "Another way to teach the concept of mutation: Myostatin case analysis". Consta de - un archivo de tablas donde se analiza los resultados - un archivo de material utilizado en una de las clases - un archivo de imágenes Todos en fomato de archivo de texto | es |
dc.language | en | es |
dc.subject | Genética | es |
dc.subject | Educación | es |
dc.subject | Mutación | es |
dc.subject | Educación por casos | es |
dc.subject | Molecular structural biology | es |
dc.title | Supplementary material for Another way to teach the concept of mutation: Myostatin case analysis | en |
dc.type | Conjunto de datos | es |
sedici.creator.person | Contreras Landeros, Selene Yazmin | es |
sedici.creator.person | Pérez Mariscal, Francisco | es |
sedici.creator.person | León Rangel, Lucero | es |
sedici.creator.person | Araneda, Cristian | es |
sedici.creator.person | Carballo Ontiveros, Marco Antonio | es |
sedici.creator.person | Rodríguez Gil, Sergio Gustavo | es |
sedici.creator.person | Castañeda Sortibrán, América Nitxin | es |
sedici.subject.materias | Ciencias Naturales | es |
sedici.description.fulltext | true | es |
mods.originInfo.place | Centro de Estudios Parasitológicos y de Vectores | es |
sedici.subtype | Conjunto de datos | es |
sedici.rights.license | Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0) | |
sedici.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ | |
dc.date.created | 2022-05-26 | |
dc.format.medium | Los datos se recogieron a partir de evaluaciones realizadas en tres instancias con el fin de evaluar el anclaje del conocimiento de aspectos genéticos, en alumnas y alumnos de secundaria. | es |
sedici.subject.ford | Ciencias biológicas | es |
dc.description.filiation | Fil: Rodríguez Gil, Sergio Gustavo. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - La Plata. Centro de Estudios Parasitológicos y de Vectores; Argentina | |
dc.description.filiation | Fil: Rodríguez Gil, Sergio Gustavo. Universidad Nacional de La Plata. Facultad de Ciencias Naturales y Museo. Centro de Estudios Parasitológicos y de Vectores; Argentina |