In Spanish
Se indaga en siete festivales de música gallegos: As Nosas Músicas, Festival Internacional do Mundo Celta, Osa do Mar, O Son do Camiño, PortAmérica, SonRías Baixas y Resurrection Fest. Se busca dar respuesta a las siguientes cuestiones: ¿Cómo gestionan su comunicación (con empresas profesionales o con sus propios recursos) y por qué estrategia optaron ante las anulaciones debidas a la COVID-19? ¿Qué visibilidad tienen en la prensa, tomando como referencia el diario de mayor difusión Galicia, La Voz de Galicia? ¿Apuestan por las páginas webs y perfiles propios en redes sociales? Como metodología, se recurre a la entrevista en profundidad con directores, jefes de prensa y directores de marketing y comunicaciones; a la consulta en hemeroteca del diario objeto de estudio y a la localización de páginas webs y perfiles propios en redes sociales.
In English
It is investigated seven Galician music festivals: As Nosas Músicas, Festival Internacional do Mundo Celta, Osa do Mar, O Son do Camiño, PortAmérica, Son Rías Baixas and Resurrection Fest. It seeks to answer the following questions: How do you manage your communication (with professional companies or with your own resources) and why did you opt for cancellations due to COVID-19? What visibility do they have in the press, taking as a reference the most widely distributed newspaper Galicia, La Voz de Galicia? Do they bet on your own websites and profiles on social networks? As a methodology, an in-depth interview is used with directors, press officers, and marketing and communications directors; to the consultation in the newspaper archive of the newspaper under study and to the location of its own web pages and profiles on social networks.