In Spanish
Método: Metodología descriptiva. Universo 125 alumnos de Bioquímica Estomatológica . A partir de ideas previas se logró esquematizar la actividad planteada. Se utilizaron videos simulador, de buscadores académicos. Se plantean actividades de lectura compartida,y trabajo colaborativo. Resutados: Los alumnos lograron encontrar los link propuestos e identificar, conceptos y procesos de transformación, sin dificultades. El trabajo grupal, 93% lograron completar la actividad con una calificación de Muy Bueno, Bueno y Aceptable de elaboración y el 92 % de presentación. Propuesta individual, el 95% se incluyo entre las calificaciones de Muy bueno, Bueno y Aceptable, y el 94%, lograron establecer relación entre conceptos. Los resultados del Rendimiento Académico, el 37% alcanzó una calificación promedio de 8,75 puntos, el 29% una calificación promedio de 6,5 puntos, el 28% una calificación promedio de 5,5 y un 6% una calificación promedio de 2 puntos. Conclusión: La utilización actividades metodológicas, favorecen este proceso. La enseñanza, se dirige ahora a la búsqueda de nuevas formas de estimular, los cambios plásticos que permitan el aprendizaje, lo que queda evidenciado en el Rendimiento Académico.
In English
Objective: To analyze the use of neurodidácticas activities such as facilitating deep learning tool in students Biochemistry Stomatology II during 2015. Material and Methods: Descriptive methodology. Universe 125 students of Biochemistry Stomatology. From previous ideas it was achieved outline the proposed activity. simulator videos, from academic search engines were used. collaborative work shared reading activities arise, and. Result set: Students were able to find and identify the proposed link, concepts and processes of transformation without difficulties. Group work, 93% achieved complete the activity with a rating of Very Good, Good and Fair preparation and presentation 92%. individual proposal, 95% was included among the scores of Very Good, Good and Fair, and 94% were able to establish relationship between concepts. The results of the Academic Performance, 37% achieved an average score of 8.75 points, 29% an average score of 6.5 points, 28% an average rating of 5.5 and an average rating 6% 2 points. Conclusion: The use methodologicalactivities, favor this process. Teaching, is now directed to finding new ways to stimulate, plastics changes that allow learning, which is evidenced in the Academic Performance