Upload resources

Upload your works to SEDICI to increase its visibility and improve its impact

 

Show simple item record

dc.date.accessioned 2018-09-04T11:56:37Z
dc.date.available 2018-09-04T11:56:37Z
dc.identifier.uri http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/68861
dc.description.abstract Se presentan los resultados de un cuestionario socioeducativo aplicado a 357 alumnos que cursaron la materia Estadística Aplicada a la Psicología, de la Facultad de Psicología de la Universidad Nacional de La Plata (UNLP), en el primer cuatrimestre del 2017. El objetivo del trabajo es aplicar las técnicas estadísticas para describir el perfil de los alumnos, con el fin de adaptar los recursos pedagógicos, didácticos e institucionales a sus demandas particulares. El análisis de las variables estudiadas muestra que tres de cada cuatro alumnos son mujeres. El rango de edad es de 18 a 56 años, siendo las mujeres las alumnas de edades más avanzadas. Para ambos sexos, diecinueve años es la edad que aparece con mayor frecuencia y el 80 por ciento de los alumnos no supera los veinticinco años. La mayoría de los alumnos son oriundos del interior de la provincia de Buenos Aires. La tercera parte, proviene de La Plata, Berisso y Ensenada; el 13 por ciento de otras provincias y el 3 por ciento de otros países. La mitad de los alumnos estudió en escuelas públicas. La cuarta parte realizó de Orientación Vocacional. El 28 por ciento inició otra carrera y el 40 por ciento no aprobó ninguna materia. El 16 por ciento recursa la materia y el 34 por ciento, trabaja. es
dc.description.abstract The results of a demographic and socio-educational indicators questionnaire on a sample of 366 students are presented. The subjects are Psychology-Applied Statistics students, which is a second-year course in UNLP's Facultad de Psicología. The objective of this study was to observe the profile and the student's performance at early stages of their career in order to adapt teaching and institutional resources to their particular demands. The applied variables' analysis showed that three out of four students are women. The age range went from 19 to 56 years old, being women the students with highest ages. For both sexes, 19 years old is the most frequent age and 80 per cent of the students does not exceed the age of 25. One third of the sample comes from La Plata, or Berisso and Ensenada. 13 per cent comes from other provinces and 3 per cent from other countries. Half of the responding students went to public schools. 25 per cent went through a Vocational Orientation process. 28 per cent started a different career, and 70 per cent of them abandoned it. It's also noticeable that four out of ten students haven’t still approved any course. 16 per cent of the students recurs the subject. Regarding their employment status, only 34 per cent of the students works. en
dc.format.extent 8-17 es
dc.language es es
dc.subject perfil es
dc.subject Estadísticas es
dc.subject alumno es
dc.subject Cuestionario es
dc.title Perfil de los alumnos año 2017 que cursan la materia Estadística aplicada a la Psicología de la Facultad de Psicología, Universidad Nacional de La Plata es
dc.type Objeto de conferencia es
sedici.identifier.isbn 978-950-34-1601-3 es
sedici.creator.person Doná, Stella Maris es
sedici.creator.person Biganzoli, Bruno es
sedici.creator.person Garzaniti, Ramiro es
sedici.creator.person Llanos Barja, Cristian es
sedici.description.note Mesa de trabajos libres: Epistemología y Metodología de la Psicología es
sedici.subject.materias Psicología es
sedici.description.fulltext true es
mods.originInfo.place Facultad de Psicología es
sedici.subtype Objeto de conferencia es
sedici.rights.license Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0)
sedici.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
sedici.date.exposure 2017-11
sedici.relation.event VI Congreso Internacional de Investigación de la Facultad de Psicología de la Universidad Nacional de La Plata (La Plata, 2017) es
sedici.description.peerReview peer-review es


Download Files

This item appears in the following Collection(s)

Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0) Except where otherwise noted, this item's license is described as Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0)