In Spanish
El Programa de Apoyo Académico2015 configuró un espacio de articulación entre el Curso Introductorio a las carreras de Licenciatura y Profesorado en Psicología y el Programa de Ingreso, Inclusión y Permanencia de la Facultad de Psicología.
Destinado a aquellos alumnos que no alcanzaron los objetivos mínimos propuestos en el Curso Introductorio centrados en el proceso de alfabetización académica, constituye una estrategia cuyo propósito es promover en los ingresantes la apropiación y fortalecimiento de herramientas cognitivas que favorezcan la continuidad en los estudios. Son sus objetivos: propiciar en los alumnos la reflexión acerca de los hábitos y técnicas de estudio, favorecer el desarrollo de las habilidades y conocimientos que favorezcan los procesos de lectura y escritura y promover la construcción de estrategias metacognitivas vinculadas a los procesos de comprensión y producción de textos académicos.
In English
The Academic Support Program 2015 set a space of articulation between the Introductory Course to the Teacher and the Graduate degree careers in Psychology and the Entrance, Inclusion and Permanence Program at the School of Psychology. It is intended for students who did not reach the minimum objectives in the Introductory course focused in academic literacy and it is a strategy aimed at promoting ownership andstrengthening of cognitive tools in entrants that provide continuity in the studies. Its objectives are: to provide foot for thoughton the habits and study skillsin students, to promote the development of skills and knowledge that favor the processes of reading and writing and to promote the construction of metacognitive strategies linked to understanding processes and production of academic texts. The teaching contents developed throughout four meetings have been: Habits and study skills. Reading and writing at the University. Understanding processes and writingstrategies.